Husarz


Kolejna praca ukończona. Piękna pogoda, więc można już pstryknąć zdjęcia. 
Chcąc podejść do wykonania figurki husarza przedewszystkim poświęciłem wiele czasu na analizie historycznej. Między innymi konsultowałem parametry z ekspertem w tej dziedzinie Tomaszem Celińskim. Gdy przeglądałem materiały związane z najskuteczniejszą jazdą konną natrafiłem na obraz, który przedstawiał husarza  z koniem pomalowanym w biało-czerwone barwy - w pierwszym momencie pomylałem, że to lekkie fantazy ;) , ale po konsultacji z Tomkiem dowiedziałem się, że faktycznie zdarzało się, iż jeźdźcy malowali w ten sposób konie - zafascynowało mnie to. 
Dodatkowo wielokrornie słyszałem, że husaria miała bardzo długie lance... były one bardzo nowatorskie jak na tamte czasy. Były wewnątrz puste z zewnątrz dodatkowo owinięte skórami, dzięki czemu pomimo że były bardzo długie to dodatkowo były bardzo sztywne i nie wyginały się ku ziemi podczas szarży. Niejednokrotnie natrafiałem w internecie na figurkę husarza, jednak zawsze miałem wrażenie, że proporcja długości lancy do postaci jeźdźcy jest zupełnie nie adekwatna. Dlatego, gdy projektowałem kształt figurki jako priorytet przyjąłem założenie oddania proporcji lanca-husarz.
Oto efekt mojej pracy:









Wymiary:
Wysokość - 64cm
Wysokość (bez chorągwi) - 25cm
Długość - 22,5cm
Szerokość - 7cm